je hebt me alleen gelaten

      

       je hebt me alleen gelaten
       maar ik heb het je allang vergeven

       want ik weet dat je nog ergens bent
       vannacht nog, toen ik door de stad
       dwaalde, zag ik je silhouet in het glas
       van een badkamer

       en gisteren hoorde ik je in het bos lachen
       zie je, ik weet dat je er nog bent

       laatst reed je me voorbij met vier
       andere mensen in een oude auto
       en ofschoon jij de enige was die
       niet omkeek, wist ik toch dat jij
       de enige was die mij herkende de enige die
       zonder mij niet kan leven

       en ik heb geglimlacht

       ik was zeker dat je me niet verlaten zou
       morgen misschien zul je terugkomen
       of anders overmorgen of wie weet wel nooit

       maar je kunt me niet verlaten

       Hans Lodeizen (1924-1950)

Foto:
http://www.lowensteyn.com/poetry/Images/lodeizen.gif

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “je hebt me alleen gelaten

  1. RietteRoos

    Wel, wat kan ek sê……. dit is mooi, dit is baie mooi

  2. veralda

    soms wens ek ek kon so skryf, soms weet ek ek kan, soms wens ek kon dit stuur aan wie ek moet/wou

  3. skaawagter

    Wonderlik…verwarm soos n houtvuurtjie op n koue wintersdag

  4. eiewys-gekkigheid

    Uitstekend!!!!

Leave a Reply

