As jy hou van boeke

Woorden

   Ik koop boeken die ik nog wil lezen, voor als ik het huis niet uit kan,
             toen ik jong was lukte het mij niet een boek te bewaren
   zonder het te lezen.

   Als je een zin leest en denkt dat het de eerste keer is dat dat woord
   zo gebruikt is,
             kan je mij die zin dan sturen, of misschien het boek waar die
   in staat?

   Ik probeer te raden van welke woorden je later nog zult weten waar ze
   over gaan,
             die leg ik bij elkaar om te kijken wat ik daarmee nog kan
   doen.

   Ik koop nooit één boek, altijd dozen tegelijk, het liefst alle boeken die
   iemand had;
             nee, ik ben geen verzamelaar, dat ben ik nooit geweest,
   ik wil alleen maar veel van iets hebben.

   Nachoem M. Wijnberg (1961)
   uit: Divan van Ghalib (2009)

   Foto

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “As jy hou van boeke

  1. skaawagter

    Wonderlik….

Leave a Reply

