O Kus Mij

 

o kus mij, o omarm mij

ik heb lang in de regen gestaan

ik heb lang op de bus gewacht

ik heb geen taxi kunnen krijgen

ik heb lang wakker gelegen

ik heb ontzettend gedroomd

ik heb niets gegeten

ik heb gestolen

 

o kus mij, o omarm mij

ik ben de witte slanke jongen

ik ben degene die droomde

ik ben de schim in de regen

ik ben de danser, de dirigent

ik ben de man bij het avondrood

ik ben het lichaam

ik ben de enige

 

Hans Lodeizen

Uit Een titelloze cyclus

 

Luister op vuurklip met iTunes of QuickTime Player

6 Comments

Filed under Uncategorized

6 responses to “O Kus Mij

  1. Joanna Graham

    Pragtig, pragtig!

  2. vuurklip

    Kom kyk weer – daar is nou ‘n skakel na ‘n musikale weergawe

  3. vuurklip

    Kom kyk weer – daar is nou ‘n skakel na ‘n musikale weergawe

  4. eiewys-gekkigheid

    Asemrowende, pratige woorde!

  5. Sara.Marais

    Ken jy Rode Wijn van Bram Vermeulen?

  6. vuurklip

    Nee, maar het dit op Youtube opgespoor – nie in dieselfde klas nie! Die verskil tussen ‘n gedig en ‘n klag van selfbejammering.

Leave a Reply

