Adreswijziging

       

        Adreswijziging

 

        Nu zal ik U mijn nieuw adres opgeven;

        mijn oud adres was: Proletariaat;

        de naam der woonplaats: Waar Marjanne gaat;

        ik dacht, ik zou daar wonen gans mijn leven.

 

        Ik ben verhuisd en moet U dit belijden;

        mijn nieuw adres is: ‘Barre Eenzaamheid’;

        de naam der woonplaats: ‘Buiten deze tijd’.

        – Ik weet niet hoe, maar ik kon niet verder strijden. –

 

        Ik hoop niet, dat Gij mij hier komt bezoeken;

        ik denk, dat schuld mij spoedig elders jaagt;

        ik zocht de rust; de onrust, die mij plaagt,

        en het verwijt grijnzen uit alle hoeken.

 

 Jac. van Hattum (1900-1981)

 

Foto

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “Adreswijziging

  1. ametis

    Jinne, maar dis mooi

  2. TS

    wow die mooiste fotolekker om jou te sienlekker naweek

  3. rosiemetdorings

    eens was daar in daardie huis ook iemand wat drome gedroom het

Leave a Reply

